a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
Prima săptămână de sarcină

Prima săptămână de sarcină

Prima săptămână de sarcină se calculează începând din prima zi a ultimei menstruaţii. În principiu, dacă nu vă ţineţi un calendar amănunţit, este aproape imposibil să se cunoască ziua fecundării ovulului. O să rădeţi, dar eu ştiu exact că micuţul meu a fost conceput pe 1 decembrie 2018. De ziua României!

Acum este momentul când trebuie să aflaţi că sarcina are o durată aproximatixă de 40 de săptămâni şi 280 de zile. În primele două săptămâni “de sarcină” este imposibil să îţi dai seama dacă eşti însărcinată.

Vezi şi: Stimulentul financiar pentru nou- născuţi

Sarcina are trei trimestre, după cum urmează:

Trimestrul 1: săptămânile 1-16

Trimestrul 2: săptămânile 17 – 28

Trimestrul 3: săptămânile 29- 40

Dacă citeşti acest articol, probabil că îţi doreşti să rămâi însărcinată şi documentezi perioada propice. În primul rând, în prima săptămână de sarcină nu eşti, de fapt, însărcinată. Atunci este momentul, aşa cum am zis mai sus, în care există doar ovulul care trebuie fecundat. După cum ştiţi deja, în fiecare perioadă de ciclu menstrual se elimină un singur ovul.

În principiu, dacă ai un ciclu menstrual de 28 de zile (nu ştiu dacă există cineva care să îl aibă exact aşa), teoretic, ovulaţia are loc la 14 zile de la începutul ciclului menstrual. Practic, dacă acesta nu are 28 de zile, lucrurile se pot schimba. Dacă o femeie rămâne însărcinată, ciclul menstrual se va opri pe perioada sarcinii cât şi pe o perioadă după naştere.

Există în comerţ unele teste care arată dacă eşti sau nu la ovulaţie, dacă nu ai răbdare. Metoda clasică a “calendarului” spune că poţi încerca cu 3-4 zile înainte şi după ciclul menstrual (cam aşa sună metoda pe care o foloseau mamele noastre).

Dacă te pregăteşti să rămâi gravidă, îţi pot da câteva sfaturi în ceea ce priveşte sănătatea ta:

  • Probabil ai auzit deja de vitamina B9 sau acidul folic. Poţi începe să îl iei ca să te pregăteşti. Există multe vitamin pentru gravide, poţi dacă vrei să consulţi un medic şi să îl întrebi care ar fi cea mai potrivită. Din păcate, cele pe care le-am luat eu se scumpeau de la o lună la alta, pe perioada sarcinii mele aproape dublându-se.
  • Mănâncă multe fructe şi legume: avocado este cel mai bun prieten al tău în sarcină. Este foarte important să consumi mult peşte, însă nu crud. Somonul este şi el foarte sănătos.
  • Evită alimentele crude: peşte, ouăle (din maioneză), icrele, slănina, tartarul şi orice alte lucruri pe care le-ai putea consuma crude.
  • Eu am făcut în toamna respectivă un tratament pe bază de echinaceea şi nişte fiole apicole, fapt pentru care nu am mai răcit. Am răcit abia acum vreo 2 luni, însă am avut doar ceva probleme cu căile respiratorii. Produsele apicole fac minuni!

Dacă te pregăteşti să fii mămică, îţi doresc multă sănătate şi răbdare şi rămâi alături de Maternica pentru a afla lucruri interesante despre sarcină şi nu numai.

Comments

Post a Comment