a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
Cum să mănânci fără sare?

Cum să mănânci fără sare?

Cum să mănânci fără sare? Până acum nu mi-am pus problema niciodată că nu ar mai trebui să consum atât de multă sare.. Am fost la un control, aşa cum vă spuneam, unde mi s-a spus că trebuie să mânănc fără sare. Nu m-am gândit niciodată la persoanele care mânăncă fără sare, decât aşa, adiacent, mi-a trecut prin cap un gând că nu aş putea să fac asta niciodată. Acum îmi dau seama nu numai că mâncam extrem de multă sare, ci că de când sunt gravidă mănânc şi mai multă.

Normal că primele două zile au fost cumplite. Nu numai ca e greu să mănânci fără sare, dar îţi dai seama că nu găseşti la magazin nici măcar îngheţătă fără sare. Am căutat îndelung produse fără sare în foarte multe magazine. Nu prea mai e de găsit nici veşnica pâine fără sare pe care o găseai cam la toate brutăriile pe vremea când trăiau bunicii.

Primul pas când te apuci să mănânci fără sare este să te apuci să citeşti toate etichetele din magazin. Drept urmare, ajungi la concluzia că fiecare aliment conţine înfiorător de multă sare, iar cei care nu au voie nu au aproape nicio şansă să găsească ceva gustos. La raioanele de produse speciale din hypermarket-uri găseşti produse fără gluten, produse fără zahar, produse eco, produse bio, produse de orice fel, mai puţin din cele fără sare. Aşa că, dragii mei, am început căutarea.

Pentru început, aş dori să vă atrag atenţia cu câteva etichete de produse obişnuite:

  • aşa cum probabil nu vă aşteptaţi, băuturile răcoritoare conţin sare! 250 ml de suc (un pahar obişnuit) conţine aproximativ 1% din necesarul de sare zilnic pentru organismul uman;
  • 100 grame de zacuscă din magazin conţine aproximativ 20% din necesarul de sare zilnic pentru organismul uman;
  • laptele şi toate produsele lactate conţin minim 1% sare din cantitatea totală masurată, sare care este conţinuta în mod natural, fara adaos. Iaurturile conţin undeva la 2% din necesarul zilnic per suta de grame. Nu am reuşit să găsesc decât un singur produs lactat fără sare complet şi anume o categorie de unt;
  • produsele de patiserie, fursecurile, prăjiturile, ciocolata, biscuiţii şi cam toate dulciurile (mai puţin cele făcute în casă special, evident) conţin în medie 1 gram de sare pe suta de grame de produs.

Eu am încercat să gătesc diverse măncăruri, folosind tot felul de condimente care ar putea acoperi lipsa sodiului. Atenţie mare! Monoglutamatul de sodiu este şi el pe lista prietenilor interzişi în cazul hipertensiunii arteriale, deci clar trebuie evitate absolut toate fast food-urile.

Am gătit o supă de linte cu legume, în care am folosit condimente arăbeşti: zatar, turmeric, curry şi chimion, un ghiveci de legume asortate în care am pus usturoi, patrunjel, marar, boia, piper, am făcut pandişpan cu fructe, supă de roşii cu busuioc şi oregano, s.a.

Un important secret în lupta dumneavoastra contra sodiului, pe care tocmai l-am descoperit, este calculatorul de sare de pe google.com. Printre câteva legume pe care le-am căutat, se află:

LEGUME Conţinut de sare pe 100 gr
Anghinare: 94 mg
Bame: 7 mg
Broccoli: 33 mg
Ceapa: 4 mg
Ceapa verde: 16 mg
Conopida: 30 mg
Fasole verde: 6 mg
Sparanghel: 2 mg
Vanata: 2 mg
Zucchini: 8 mg

Sper ca acest articol să vă fie de folos şi să vă dea măcar un punct de plecare.