a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us

A doua săptămână de sarcină

Ca şi în cazul primei săptămâni de sarcină, nici în a doua săptămână de sarcină nu eşti, de fapt, însărcinată.

În a doua săptămână de sarcină nu există încă niciun embrion. Dar corpul tău se pregătește pentru sarcină începând din săptămâna 1, aşa cum am specificat şi aici. Sarcina începe practic în momentul expulzării ovulului nefertilizat.

Pe măsură ce a doua săptămână de sarcină progresează, te apropii de ovulație. Acesta este momentul în care este cel mai probabil să concepi și este o idee bună să urmărești ciclul pentru a-ți cunoaște zilele fertile.

După ce ai verificat care este tiparul ovulaţiei tale, vei afla şi când au loc cele mai fertile zile din timpul ciclului menstrual. De obicei, acestea au loc cu o zi înainte de ovulaţie, astfel că spermatozoizii au timp să călătorească în tubul uterin pentru a fertiliza ovulul.

Corpul tău eliberează estrogen, ceea ce stimulează îngroșarea mucoasei uterine. Odată ce nivelul de estrogen este suficient de ridicat, acestea determină o creștere a LH sau a hormonului luteinizant. Acest hormon face ca ovulul matur să izbucnească din foliculul său. Ovulul trăiește între 12 şi 24 ore.

Actele sexuale regulate în zilele premergătoare ovulației vor creşte şansele de a rămâne gravidă.

Pentru a te pregăti de concepție, poți să începi să schimbi nişte lucruri în viaţa ta, angajându-te într-o serie de comportamente sănătoase. Există şi anumite vitamine prenatale specifice pe care le poţi lua, însă este foarte important acidul folic.

Medicii recomandă zilnic 400 de micrograme de acid folic. Acidul folic ajută după naştere prin reducerea riscului ca fătul să aibă vreo problemă şi ajută şi înainte de naştere prin reducerea riscului de avort spontan.

În afară de vitamine, există și alte modalități prin care îți poți pregăti corpul pentru concepție și sarcină:

  • Urmăreşte-ţi greutatea
  • Mănâncă sănătos, multe fructe, legume şi seminţe. Avocado este un aliment minune pentru mămici şi copii
  • Fă exerciţii fizice
  • Încearcă să te relaxezi mai mult şi să reduce motivele de stres din jurul tău
  • Încearcă să reduce cantitatea de alcool şi cofeină

Dacă intenţionezi să rămâi gravidă, este important să începi cu o greutate sănătoasă. Poţi determina dacă ai o greutate sănătoasă calculând indicele de masă corporală (IMC). Un IMC sănătos se situează în general undeva între valorile: 18,5 și 24,9. Vorbeşte cu medicul tău despre stabilirea obiectivelor în timpul și după terminarea sarcinii.

Toate aceste lucruri nu numai că te vor ajuta să rămâi însărcinată, dar te vor ajuta şi să duci o sarcină sănătoasă la final.

Simptomele ovulației te pot indruma pentru a-ţi da seama care este cel mai bun moment pentru a încerca. Probabil că eşti la ovulaţie dacă observi aceste semne în aşa- zisa săptămână a doua de sarcină:

  • Mucus cervical albicios – pare puțin ciudat, dar este adevărat. Mucusul tău cervical devine subțire, limpede, ca albușul de ou, în apropierea ovulației. Această consistență ajută spermatozoizii să călătorească spre ovul;
  • Simţ oflactiv mai dezvoltat – schimbarile hormonale îţi pot îmbunătăţi capacitatea de a simţi mai uşor feromonii masculine, în efortul de a procrea;
  • Sânii devin mai sensibili – valorile hormonale asociate cu ovulația pot face ca sânii să se simtă poate mai grei, mai dureroşi, mai umflaţi;
  • Durere pelviană – pe măsură ce ovarul eliberează un ovul, s-ar putea să simți o mică durere într-o parte a abdomenului;
  • Sângerare uşoară – este posibil să observi o mică tentă de roșu pe lenjerie în jurul orei de ovulație. Poate fi ceva obişnuit, dar anunţă medicul dacă simţi ceva mai mult decât atât;
  • Creșterea impulsului sexual – s-ar putea să îţi dai seama că ovulezi pentru simplul fapt că va creşte pofta de sex;
  • Modificări cervicale – colul uterin devine mai înalt, mai moale și mai deschis, într-un mod perceptibil, în timpul ovulaţiei.

Dacă rămâi gravidă în această perioadă, simptopmele de sarcină nu vor apărea imediat. De fapt, vei putea afla exact că eşti însărcinată în momentul în care va exista suficientă cantitate de hormoni în sistemult tău. Cel mai probabil, acest lucru se va întâmpla după săptămâna a4-a. În săptămâna a4-a poţi încerca deja să faci un test de sarcină acasă. În acelaşi timp, noul ciclu menstrual se va lăsa aşteptat în acel moment.

Până atunci există câteva simptome foarte uşoare care ar putea apărea încă din cea de-a doua săptămână:

  • Urinare frecventă;
  • Dureri de sâni;
  • Areolele se pot închide la culoare;
  • Oboseală;
  • Balonare şi gaze.

Post a Comment