a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
sarcina

A cincea săptămână de sarcină

Chiar dacă esti însărcinată doar de cinci săptămâni, în corpul tău se vor produce multe schimbări. În această săptămână, tubul neural continuă să se dezvolte; din acesta se vor dezvolta în cele din urmă coloana vertebrală și creierul. În acest moment, administrarea a cel puțin 400 de micrograme de acid folic în fiecare zi este o modalitate excelentă de a susține creșterea și dezvoltarea sănătoasă a bebelușului tău și de a reduce riscul de tulburări ale tubului neural.

Inima micuţului tău se formează momentan ca structură simplă asemănătoare unui tub, iar bătăile inimii în sine pot fi detectate încă din a șasea săptămână de sarcină. Copilul are deja propriile sale vase de sânge, iar sângele începe să circule. Un șir format din aceste vase de sânge leagă copilul și mama, ele devenind cordonul ombilical. Placenta împreună cu cordonul ombilical vor canaliza nutrienții esențiali și oxigenul din corpul tău către embrion. Acești nutrienți, cum ar fi calciul, acidul folic și alte vitamine, joacă un rol esențial în dezvoltarea sănătoasă.

Deja din săptămâna a5 a de sarcină, sistemul nervos al copilului se dezvoltă, iar bazele organelor sale sunt deja puse. În această etapă, embrionul are o lungime de aproximativ 2 mm.

Simptomele de sarcină sunt unice și imprevizibile. Unele femei pot avea fiecare sarcini sănătoase fără să prezinte niciunul dintre aceste simptome. De asemenea, există cazuri în care aceeaşi femeie poate avea stări foarte rele într-o sarcină şi niciun simptom în altă sarcină.

Nivelurile hormonilor numiţi gonadotropină corionică umană (hCG) și progesterone, aflate în creştere alertă, sunt responsabile pentru multe dintre simptomele de sarcină pe care le resimți. Te poţi aștepta la oricare dintre următoarele simptome în săptămâna cinci de sarcină:

  • Greţuri
  • Urinare frecventă
  • Simț acut al mirosului
  • Crampe abdominale
  • Sângerare vaginală
  • Oboseală
  • Modificări ale sânului
  • Pofte, dar și aversiuni alimentare
  • Constipație
  • Creșterea secreției vaginale
  • Modificări ale dispoziției

Atunci când te simţi extenuată, poţi lua o pauză, făcând o baie caldă, ascultând muzică liniștitoare sau trăgând un pui de somn. Poţi, de asemenea, să începi să adopţi obiceiuri mai sănătoase, începând cu renunțarea la fumat și eliminarea băuturilor alcoolice. Discută cu medicul tău despre cum poţi include exerciții fizice moderate în sarcină și continuă să iei vitaminele prenatale pe care ţi le recomandă acesta.

Post a Comment